010 318 1302
info@thehuntersclub.nl

Hunters Stories: Van der Valk Delft

“Ik was druk met de bouw en opening van het hotel; gelukkig verzorgde The Hunters Club alles”

Vlak voor de officiële opening van het gloednieuwe Van der Valk Hotel Delft-A4 was directeur-eigenaar Magchelina van der Valk-Möller nog op zoek naar een front office manager. Daarvoor schakelde ze The Hunters Club in.

Het hotel opende op 14 februari zijn deuren. Het is niet alleen een aanwinst voor de bekende keten, maar ook voor de regio. De strategische ligging, aan de A4 en centraal tussen Den Haag, Delft en het Westland maakt het hotel uitermate geschikt voor zowel particuliere als zakelijke gasten. Helemaal met de luxe kamers, meerdere restaurants, zalen en uitgebreide faciliteiten.

Net als op de hele arbeidsmarkt is goed personeel schaars in de horeca. “Dat was al zo, maar corona heeft het nog erger gemaakt. De pandemie heeft door de lockdowns voor een leegloop gezorgd en maar een deel van de werknemers is weer teruggekeerd. Werken in de horeca betekent geen 9-tot-5-baan en alleen de gepassioneerde medewerkers hebben het ervoor over op afwijkende tijden te werken.”

 

Front office manager

“Front office managers zijn helemaal moeilijk te vinden”, is de ervaring van Magchelina. Ondanks de naamsbekendheid van de Van der Valk-keten en de aantrekkingskracht van een compleet nieuw hotel. “Bij andere functies was het wel gelukt, maar voor deze niet. Eerlijk is eerlijk: er zijn wel mensen die het willen doen, maar niet iedereen kan het. Branchespecifieke ervaring is onmisbaar en we stellen best wel hoge eisen. Bijvoorbeeld aan ervaring in een middelgroot hotel en aan de management skills en liefst heeft hij of zij ook ervaring met de ICT-systemen die we hier gebruiken. De front office manager vervult nu eenmaal een belangrijke rol in het hotel.”

 

Sceptisch

Daar kwam bij dat Magchelina naast de personeelswerving haar handen vol had aan tal van andere zaken. Zoals die rond de bouw, de inrichting en de oplevering. Naarmate de openingsdatum naderde, begon de tijd te dringen. Vandaar dat ze hulp van The Hunters Club inriep.

Ze kende de eigenaren, Rémie Valk en Fenna Zandvliet, al. “Zij waren ervan overtuigd dat het met hun vernieuwende manier van recruitment marketing wél zou lukken. Eerlijk gezegd was ik zelf nogal sceptisch. Ik houd niet zo van ‘hunten’… Ik wil dat kandidaten een intrinsieke motivatie hebben om bij ons te werken. Ik heb er zelf ook een hekel aan als mijn mensen worden benaderd door een andere partij.”

 

Alles verzorgd

Maar nood breekt wet; dus wilde Magchelina het wel proberen met een kleine batch als try-out, om te kijken of de aanpak zijn vruchten ook daadwerkelijk af zou werpen. Door slimme inzet van LinkedIn leverde The Hunters Club 90 geschikte kandidaten, De kandidaten werden vanuit Magchelina’s persoonlijke account benaderd. 

“Ik was met een miljoen dingen tegelijk bezig, want de afronding van de bouw was volop aan de gang. Dus heb ik zoveel mogelijk aan Rémie en Fenna overgelaten. Ik ken de kracht van LinkedIn wel, maar heb er nauwelijks tijd voor om er actief mee bezig te zijn. Het kwam dus goed uit dat zij dat helemaal verzorgden.”

 

Al snel eerste interactie

Binnen enkele dagen was er al interactie met de eerste kandidaten. “Daarbij hield The Hunters Club rekening met de eisen en voorwaarden, zodat ze zouden passen bij Van der Valk Hotel Delft-A4. Onder meer qua opleiding en ervaring. 

“Heel goed van het concept was dat ik ook op voorhand mensen kon uitsluiten”, zegt Magchelina. Ze legt uit: “Wat ik namelijk erg belangrijk vond, was dat er geen front office managers van andere Van der Valk-hotels werden benaderd. En dat gold ook voor de hotels waarvan ik de hotelier ken. Daar wil je geen mensen weghalen, dat doe je toch niet? Dus dat we mensen konden uitsluiten, vond ik heel prettig.”

 

LinkedIn voor de juiste functie inzetten

Met zeven potentiële kandidaten kwam Magchelina dankzij The Hunters Club in contact. Eén van hen is op gesprek geweest, en dat was wel degelijk een match. “Helaas is het uiteindelijk is het toch niet doorgegaan; op het laatste moment heeft zij nee gezegd.”

Desondanks heeft Magchelina LinkedIn en de werkwijze van The Hunters Club positief ervaren. “Voor andere functies hebben we er geen gebruik van gemaakt. We moesten in korte tijd 120 medewerkers werven, maar je moet kijken voor wie LinkedIn het geëigende kanaal is. zoals front office managers, dat is wel gebleken.”

 

Ben je enthousiast geworden of wil je meer weten over deze case? Neem dan contact met ons op.