010 318 1302
info@thehuntersclub.nl

Hunters Stories: Peekstok

Marktpositie is versterkt door middel van krachtige talent acquisitie

Johan Peekstok is eigenaar van Peekstok Machining & Construction, een machinefabriek, later gefuseerd met een constructiebedrijf. De machinefabriek is van oorsprong een echt familiebedrijf en is 57 jaar geleden opgericht door Johan’s opa. Als derde generatie eigenaar heeft Johan het naast zijn werk ook druk met zijn vijf kinderen.

Het metaalbedrijf bestaat uit 30 specialisten die specialistische onderdelen maken voor industrie, de scheepvaart en de bouw. Het gaat om speciale artikelen, die speciaal op maat zijn gemaakt.

 

Verwachtingen

Vier jaar geleden besloot Johan om het constructiebedrijf over te nemen, maar hij wist dat hier nog werk aan de winkel was. “Uitstekend vakmanschap, maar minder ver ontwikkeld in moderne technologie.’’ Om dit op gelijke hoogte te trekken, was het noodzaak om te investeren in opleiding en certificering, moderne apparatuur en nieuwe mensen, zodat het constructiebedrijf zou groeien in kennis, technologie en omzet. Deze groei zou er ook voor moeten zorgen dat het aannemen van nieuwe klanten en vakmensen beter kon verlopen. Met als doel hier flink op in te zetten, kwam Johan terecht bij The Hunters Club.

Voorafgaand was Johan vrij sceptisch over de talent acquisitie campagne: “Mijn verwachtingen waren redelijk laag eigenlijk. Dat is denk ik ook gebrek aan ervaring hiermee. Ik zag LinkedIn eigenlijk niet echt als een serieus platform om business te genereren of professionals te ontmoeten in onze markt. Het is een vrij conservatieve markt waarin we opereren.”

Resultaat

Maar niets bleek minder waar! Door middel van een professionele campagne vanuit The Hunters Club, uit naam van Johan Peekstok, zijn er wel degelijke interessante leads uitgehaald. Naast directe leads en klanten die Johan er aan over heeft gehouden, zegt hij het volgende:

 

“Voor een deel is het ook gewoon naamsbekendheid en je laat dan iedereen in je netwerk weer weten ‘ik besta nog’, daar komt het min of meer op neer. En daar komen weer reacties uit en daar weer werk uit.”

Johan Peekstok, eigenaar bij Peekstok Machining & Construction

Wervingscampagne

Ook heeft The Hunters Club een wervingscampagne opgezet voor twee specifieke vacatures. Met succes! Beide vacatures zijn inmiddels gevuld met talentvolle mensen. ‘’Mensen in onze branche, die echt met deze techniek werken, zijn lastig te vinden’’, aldus Johan. Dankzij de campagne kon er gericht gezocht worden naar geschikte kandidaten. ‘’Dat ik echt twee serieuze goede kandidaten op sleutelposities binnen redelijke korte termijn én tegen een redelijk budget heb kunnen vinden, had ik niet verwacht.’’

Gelukkig is Johan net zo enthousiast over onze samenwerking als wij: “Het gaat op een heel low-profile manier. Soortvan gezellig, maar wel professioneel. De manier waarop dat dan aangevlogen wordt is dan professioneel en datagestuurd. Daar houd ik wel van.”

Ben je enthousiast geworden of wil je meer weten over deze case? Neem dan contact met ons op.