Het wordt voor bedrijven steeds belangrijker om hun werknemers de flexibiliteit te bieden om op afstand te werken als zij graag talent willen behouden Employer branding wordt steeds belangrijker. Het is voor een organisatie van cruciaal belang om je als een bedrijf te positioneren dat geeft om het welzijn en de ontwikkeling van haar werknemers.Zelfs…
Een goede employer value proposition (EVP) is onmisbaar voor een succesvol employer brand. Je laat als werkgever zien welke meerwaarde jij je (toekomstige) medewerkers biedt als ze voor jou kiezen – en niet voor een ander. En dat kan in deze tijd van schaarse op de arbeidsmarkt hét verschil maken. Je EVP is een uitgangspunt…
De War for Talent is ondertussen een welbekend begrip voor menig ondernemer en HR-afdeling. Het is alsof je aan het vissen bent in een vijver waarin bijna geen vissen meer zwemmen. Terwijl dit voor jouw toekomstige medewerker(s) juist andersom het geval is, zij hebben genoeg. Juist daarom is het belangrijk om op te vallen in…
Dat recruitment steeds meer marketing wordt, is een feit. Verleiden is het nieuwe werven. Zeker in een krappe arbeidsmarkt wil een kandidaat meer van je zien voordat hij of zij bij jou komt praten over een job. Hoe krijg je nou deze buzz rondom jouw openstaande vacatures? En waarom is recruitment marketing noodzakelijk? Lees verder….
Anno 2023 ligt de macht de werknemer door de krapte op de arbeidsmarkt. In een hele fancy uitdrukking ook wel ‘The War for Talent’ genoemd. Waar draait deze oorlog om en hoe kan je ervoor zorgen dat jij deze oorlog overleefd en/of juist wint? Lees verder. Er zijn verschillende oorzaken voor de ‘War for talent’….
Er wordt vaak gedacht dat de termen recruitment en talent acquisitie hetzelfde zijn, maar dat is dus niet het geval. Op veel vlakken, zoals de uitvoering en tijdspanne zitten er grote verschillen. Wat is het verschil? Om goed de verschillen te zien, zetten we de twee definities naast elkaar: Definitie van recruitment: Het aantrekken, selecteren…
Om te kunnen groeien met je bedrijf heb je professionals nodig; leuke, gekwalificeerde mensen die passen bij jullie bedrijfscultuur. Om deze professionals aan te trekken kan je strategisch ervoor kiezen om talent te gaan acquireren. Acquireren van talent? Lees verder over de verschillen ten opzichte van recruitment. De voor- en nadelen en wat er allemaal…